Do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, od dziś dzwonić będą - w imieniu Narodowego Fundusz Zdrowia – ankieterzy. Będą pytać m.in. o opinie na temat wyżywienia, czystości i komunikacji z personelem.
NFZ prosi, by pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić.
Pacjent może spodziewać się takich pytań:
- Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
- Jaka była jakość wyżywienia?
- Czy komunikacja była zrozumiała?
- Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
- Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
- Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
- Czy w nocy była cisza?
- Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
- Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Pacjenci będą oceniać wymienione obszary w skali od 0 do 10. Ankieta ma wskazać dziedziny, które wymagają poprawy.