Zaskakujący raport o Polakach jako klientach banków. Nie zwracamy uwagi na liczby. Jak wynika z badania firmy doradczej PricewaterhouseCoopers, dla większości kredytobiorców ważniejsze są maniery pracownika banku czy parabanku niż konkretna oferta.
Najwięcej Polaków, którzy idą do banku po kredyt, zwraca uwagę na kulturę osobistą pracownika danej instytucji finansowej. Jeżeli pan albo pani w banku przekonuje nas, że kredyt jest naprawdę dobry, jesteśmy w stanie w to uwierzyć, nawet jeżeli realnie na tym tracimy.
Wiele osób zwraca także uwagę na wygodę prowadzenia konta w banku, szybkość obsługi i niewielką biurokrację.
Tylko 15 procent przyszłych kredytobiorców sprawdza, czy oferowane im warunki są naprawdę dobre, i porównuje oferty.
Jeszcze niekoniecznie jesteśmy wystarczająco ekonomicznie wyedukowani - przyznaje autor badania Łukasz Bystrzyński.
Nie ma więc co się dziwić, że w bankach głównie... tracimy pieniądze.