Minęło dwa tygodnie i mimo ostrzeżeń o wysokości mandatu za blokowanie przejazdu autobusu linii 86 w Szczecinie znalazł się kolejny kierowca, który zatamował go prawie na godzinę. Słono za to zapłacił.
O najnowszym przypadku bezmyślnego blokowania autobusu komunikacji miejskiej na pl. Zgody poinformowała szczecińska straż miejska. Do dyżurnego operatora wczoraj o godzinie 21:20 wpłynęło zgłoszenie od kierowcy autobusu linii 86 o zaparkowanym na drodze pojeździe, którzy zatamował mu możliwość przejazdu.
Auto pozostawiono na Placu Zgody w taki sposób, że kierowca autobusu nie mógł wykonać manewru skrętu z powodu niemożności "złamania się". Strażnicy na miejscu byli już 10 minut po wpłynięciu zgłoszenia, mimo poszukiwania sprawcy tego zamieszania nie udało się namierzyć nigdzie w pobliżu kierowcy tak niefrasobliwego parkowania.
Aby udrożnić ruch i nie narażać pasażerów komunikacji miejskiej na niepotrzebny postój na miejsce został wezwany holownik z lawetą. Całość operacji zakończyła się około 22.15, co i tak oznaczało prawie godzinny przestój i zatamowanie ruchu.
Pojazd został odholowany i ruch udrożniono.
Przed północą właściciel zgłosił się po odbiór swojego samochodu. Został ukarany mandatem karnym w wysokości 5 tysięcy złotych i 8 punktami karnymi oraz obciążony dodatkowymi kosztami za odholowanie pojazdu na parking strzeżony.
Po zmianie przepisów za naruszenie Art. 90.Kodeksu Wykroczeń tj. tamowanie lub utrudnianie ruchu na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu zmieniły się stawki w taryfikatorze.
- Kto tamuje lub utrudnia ruch na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, podlega karze grzywny do 5 tys. złotych lub karze nagany.
- Jeżeli wykroczenia, o którym mowa w § 1, dopuszcza się prowadzący pojazd mechaniczny, podlega karze grzywny nie niższej niż 500 zł (do 8 tys. złotych), przy zbiegu wykroczeń może być to jeszcze wyższy mandat. Zarówno straż miejska, jak i ZDiTM apeluje po raz kolejny o respektowanie obowiązujących przepisów z zakresu ruchu drogowego, szanowanie pracy kierowców autobusów poprzez niestwarzanie sytuacji powodujących utrudnienie i tamowanie ruchu. Pasażerowie w takich sytuacjach niepotrzebnie doświadczają dyskomfortu, często dojeżdżając do miejsca docelowego z dużym opóźnieniem.