Im bliżej wyborów do Parlamentu Europejskiego, tym więcej Polaków interesuje się polityką. Taki wniosek płynie z zaprezentowanego właśnie przez Google Polska raportu. Analitycy podkreślają, że z każdym dniem coraz więcej internautów wpisuje w wyszukiwarkę pytania dotyczące zbliżającego się głosowania. Podobny trend obserwowany jest również w innych europejskich krajach.
Widzimy wzmożone zainteresowanie użytkowników szczególnie takimi tematami jak: "jak głosować?", "jakie poglądy mają kandydaci?", "jaki dokument trzeba ze sobą mieć, żeby oddać ważny głos?" - mówi dziennikarzowi RMF FM Michałowi Dobrołowiczowi Marta Poślad z Google Polska.
Szukamy też informacji o zjawiskach i wydarzeniach związanych z polityką. W ostatnich dniach widzieliśmy też duże zainteresowanie konwencją Prawa i Sprawiedliwości w Białymstoku oraz konwencją Kukiz'15. To pewnie efekt tego, że o tych wydarzeniach było głośno w mediach, stąd internauci poszukiwali dodatkowych informacji - opowiada ekspertka.
Najczęściej jednak wpisywanym w wyszukiwarkę Google Polska pytaniem związanym z wyborami europejskimi jest: "Kiedy odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego?".
Google odpowie nam na nie, że wybory "odbędą się między 23 a 26 maja 2019 roku, a w Polsce - w niedzielę 26 maja".
Z raportu analityków Google Polska wynika ponadto, że w ciągu ostatnich siedmiu dni najczęściej wyszukiwanymi polskimi kandydatami do Parlamentu Europejskiego były trzy kobiety: Anna Zalewska, Beata Mazurek i Magdalena Adamowicz.
Generalnie - jak zauważają analitycy - częściej szukamy informacji o konkretnych kandydatach niż o formacjach i partiach politycznych.
Widzimy więcej pytań o polityków niż o unijne instytucje - dodaje również Marta Poślad.
Zainteresowanie polityką rozlewa się teraz równomiernie, po całej Polsce - podsumowuje ekspertka Google Polska.