Dokumenty w formie elektronicznej mogą składać podatnicy i płatnicy, którzy posiadają identyfikator podatkowy. Chodzi o numer PESEL - w przypadku podatników będących osobami fizycznymi objętymi rejestrem PESEL nieprowadzących działalności gospodarczej lub niebędących zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług.

Można również posługiwać się numerem NIP w przypadku pozostałych podmiotów podlegających obowiązkowi ewidencyjnemu, którzy prowadzą działalność gospodarczą lub są zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług lub są płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne za ubezpieczonego pracownika.
 
Złożenie deklaracji drogą elektroniczną pozwala rozliczyć się z fiskusem nie wychodząc z domu. Do wysłania najpopularniejszych deklaracji nie jest też potrzebny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego, kwalifikowanego certyfikatu. Możliwe jest też składanie drogą elektroniczną bez podpisu kwalifikowanego korekty deklaracji oraz wspólnego rozliczenia się małżonków bez wymogu złożenia przez jednego z małżonków pełnomocnictwa - UPL-1 ( pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej ).

Program sprawdza też poprawność wprowadzanych danych. Bezpieczeństwo przesyłanych danych zagwarantowane jest dzięki autoryzacji deklaracji. W ten sposób wyeliminowana zostaje możliwość podszycia się pod podatnika.
 
Nie ma też powodu martwić się, czy złożony w ten sposób formularz dotarł do urzędu - program wydaje potwierdzenie w sytuacji poprawnego przebiegu całej operacji albo wyświetli odpowiedni komunikat. Złożony poprawnie dokument elektroniczny pozwala na wygenerowanie Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO). To potwierdzenie traktowane jest na równi z dowodem nadania listu poleconego czy złożeniem zeznania, deklaracji lub informacji bezpośrednio w urzędzie skarbowym.

Chcesz wysłać deklaracje / zeznanie przez internet? Dowiedz się jak to zrobić.