Laboratoria, w których studenci pracują na cyfrowych preparatach biologicznych. Urządzenia, które tworzą wirtualny, trójwymiarowy obraz pacjenta. Kamery na podczerwień, które rejestrują, a potem pozwalają analizować każdy ruch sportowca wyczynowego – to tylko kilka z wielu elementów wyposażenia supernowoczesnego Centrum Dydaktycznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Podobnego sprzętu nie ma żadna inna uczelnia w Polsce.

Laboratorium, gdzie można zeskanować człowieka i potem pracować z trójwymiarowym modelem, pozwala na przykład projektować indywidualne stroje dla zawodowych sportowców. Podobne urządzenie wykorzystuje NASA przy tworzeniu skafandrów kosmicznych - wyjaśnia naszej reporterce profesor Dariusz Nowak z Uniwersytetu Medycznego. W laboratorium ruchu możemy oceniać obuwie sportowe i to, jak się rozkłada ciśnienie pod stopą. Możliwe jest również sprawdzenie, jakie dokładnie ruchy powinien wykonywać tenisista, żeby jego serwy były silne i precyzyjne oraz jaka proteza będzie najlepsza dla osoby niepełnosprawnej - dodaje.

Łódzkie centrum dydaktyczne to aula na ponad tysiąc miejsc, część dydaktyczno-laboratoryjna i 20 sal ćwiczeniowo-seminaryjnych. W tych ostatnio zgromadzono sprzęt najnowszej generacji: m.in. aparaty do odczuwania wibracji i temperatury, urządzenia do badania dna oka i EEG, stanu kości.