Specjalna tramwajowa linia muzealna obsługiwana historycznym taborem będzie kursować po Krakowie dłużej niż pierwotnie zakładano - do 16 września. Według wcześniejszych planów ostatni w tym roku kurs miał odbyć się 2 września.
Podstawowa trasa tramwaju linii 0 - który kursuje w okresie letnim w niedziele i święta - prowadzi z Muzeum Inżynierii Miejskiej przez Stare Miasto do Cichego Kącika. Jednak wybrane kursy - po raz pierwszy w historii - zostały w tym roku skierowane także do Nowej Huty.
Na pewno było to słuszne posunięcie. Kursy te cieszą się dużym powodzeniem. Dobrym pomysłem było zrobienie przerwy koło Kopca Wandy. Turyści mogą wyjść z pojazdu, dokładnie obejrzeć legendarną mogiłę córki Kraka i z powrotem wsiąść do tramwaju - stwierdził Tomasz Bielecki z Krakowskiego Klubu Modelarzy Kolejowych, który jest jednym z twórców projektu.
Nie chciał on jeszcze zdradzać niespodzianek, jakie czekają fanów komunikacji w stolicy Małopolski z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Poinformował jednak, że z okazji zakończenia wakacji, 2 września na wybranych kursach linii autobusowej nr 105 będzie kursować Jelcz 021 (przegubowy "ogórek").
10 lat temu na trasie normalnie kursującej po Krakowie linii tramwajowej nr 2 jedna brygada w wakacje zaczęła być obsługiwana taborem zabytkowym. Miało to swoich gorących zwolenników, ale i przeciwników. W efekcie, po trzech latach trwania eksperymentu, podjęto decyzję o stworzeniu specjalnej linii 0.