Już za kilka dni we francuskich księgarniach ma ukazać się prowokacyjny zbiór rebusów i łamigłówek zatytułowany „Zeszyt gier Nicolasa i Carli”. Publikacja o zabawnych perypetiach prezydenta Sarkozy'ego i jego żony ma szansę na wielki rynkowy sukces. Biznesmeni odkryli bowiem nową żyłę złota - wyśmiewanie się z szefa państwa.
Francuskie media podkreślają, że Nicolas Sarkozy wpadł w pułapkę. Wytaczając proces producentowi słynnej laleczki voodoo ze swoją podobizną, zrobił jej nieoczekiwaną reklamę. Laleczka pobiła wszelkie rekordy sprzedaży w Internecie i nawet jeżeli zostanie wycofana ze sklepów, to jej producent i tak zarobił już górę pieniędzy. A do tego zachęcił innych, by również naśmiewali się z prezydenta.
Przypominam sobie, że w czasie kampanii wyborczej Sarkozy zapewniał, że woli nadmiar karykatury od nadmiaru cenzury - komentuje szefowa jednego z paryskich wydawnictw: