Do 28 marca ma być oddany do użytku terminal nr 2 na warszawskim lotnisku Okęcie. Budynek ma być przystosowany do obsługi pasażerów z państw strefy Schengen i tych spoza niej. W pierwszym terminalu podróżnych oddzielić się nie da.
Nie potwierdziły się doniesienia o wywożeniu pasażerów do innych miast. Okęcie nie straci bowiem statusu lotniska międzynarodowego.
Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze zapewniają, że terminal nr 2 będzie gotowy na czas. Prace nad dźwiękowym systemem ostrzegania, którego nie chcieli zaakceptować strażacy już się rozpoczęły. Istnieje więc szansa na to, że tym razem wszystko pójdzie zgodnie z planem.
Przedłużająca się budowa podnosi koszty inwestycji. Gdy siedem lat temu otwarto koperty w przetargu na budowę lotniska, jego koszt planowano na 200 milionów dolarów. Dziś szacuje się, że będzie to ok. 250 milionów.