Wadliwy towar, nieuczciwy sprzedawca - z pewnością każdy z nas ma za sobą podobne doświadczenia. Dziś na antenie radia RMF i w portalu Interia.pl informujemy, jak zadbać o swoje prawa.
A przepisy stoją jak najbardziej po stronie konsumenta. Według nowych przepisów mamy prawo reklamować każdy towar, który nie jest zgodny z umową, jaką w chwili zakupu zawieramy ze sprzedawcą czy producentem.
Taką umowę zawieramy zarówno wtedy, kiedy kupujemy samochód w autoryzowanym salonie, jak i jogurt na miejskim bazarze. Możemy żądać wymiany towaru, jego naprawy, obniżenia ceny – wszystko w zależności od konkretnego przypadku.
Rady dla konsumentów także na stronach internetowych portalu Interia.pl .
Na czacie w Interia.pl na pytania internautów odpowiada Regina Domurad, Prezes Stołecznego Klubu Federacji Konsumentów. Eksperci wyjaśniają m.in:
- czym jest w świetle prawa kupowanie towarów i usług?
- czy sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot towaru?
- jak napisać reklamację wadliwego produktu?
- co daje gwarancja?
- jakie są obowiązki sklepu wobec nabywcy?