Kryzys nie we wszystkich bije jednakowo. Pomimo ogólnego pogorszenia koniunktury, wydatki na reklamę internetową w USA wzrosły w 2008 r. o 10,6 proc. i sięgnęły rekordowego poziomu 23,4 mld dolarów.
Jak podaje Biuro Reklamy Interaktywnej, które przygotowało raport wspólnie z firmą konsultingową Pricewaterhouse Coopers, wzrost wydatków na e-reklamę kontrastuje z malejącymi budżetami reklamodawców na tradycyjne media. Wydatki reklamowe spółek ogółem spadły w minionym roku w USA o 2,6 proc.
Zdecydowanie najszybciej rozwija się marketing w wyszukiwarkach internetowych, na który firmy wydały w 2008 r. 10,5 mld USD, o blisko 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej na reklamę w sieci przeznaczają branże: detaliczna, finansowa, komputerowa oraz motoryzacyjna - wskazują autorzy raportu.