Koleje Mazowieckie ograniczały prawa konsumentów do złożenia reklamacji, bowiem pozwalały na reklamacje tylko tym pasażerom, którzy mieli bilet imienny - uznał UOKiK. Przewoźnik zobowiązał się już do zmiany regulaminu.
Jak przypomniał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zgodnie z przepisami, jedynym warunkiem, który musi spełnić konsument chcący reklamować przejazd kolejowy, jest posiadanie dokumentu przewozu - np. zwykłego biletu, niekoniecznie imiennego. Tymczasem w regulaminie Kolei Mazowieckich i w pouczeniach dołączonych do wezwania do zapłaty przewoźnik umieścił postanowienie, że tylko pasażer posiadający imienny bilet może dochodzić swoich praw w drodze reklamacji.
Wskutek praktyk KM konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że nie mogą reklamować usługi przewozowej wtedy, gdy nie posiadają imiennego biletu - podkreśla UOKiK.
Urząd poinformował, że Koleje Mazowieckie zobowiązały się już do zmiany zakwestionowanych działań w ciągu trzech miesięcy od momentu uprawomocnienia się decyzji.
(edbie)