W Polsce jest najwięcej e-klientów. Tak ocenia firma Gemius, która wzięła pod lupę ruch sprzedaży elektronicznej m.in. w krajach Europy Środkowej - informuje "Puls Biznesu". Okazało się, że w sierpniu ponad 80 proc. polskich użytkowników internetu zajrzało na strony związane z elektronicznym handlem - sklepy online, aukcje internetowe, porównywarki cen i zakupy grupowe.
W Czechach takich internautów było tymczasem 54 proc. Na Słowacji - 51 proc., a na Węgrzech - 44 proc.
Specjaliści wskazują, że jeśli chodzi o polskich klientów, to jeszcze nie koniec. Boom na rynkach e-commerce najprawdopodobniej jest dopiero przed nami.
Wciąż niewiele sklepów internetowych ma wersje mobilne, dzięki którym za pomocą tabletu czy smartfonu można w łatwy sposób dokonać transakcji - zauważa Mateusz Gordon, ekspert Gemius ds. e-handlu. Potencjał nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany - ocenia.
Dane pochodzą z międzynarodowego badania - gemius Audience, realizowanego przez Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.
(MRod)