Trzy drużyny dzieci z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 rywalizowały dziś w konkursie rzutów karnych na Orliku przy ul. Urzędniczej 65. Wydarzenie było częścią promocji UEFA Euro U-21 2017 wśród najmłodszych krakowian. W nagrodę mali piłkarze otrzymali bilety na mecze turnieju, które odbędą się w Krakowie. Podczas konkursu zastępca prezydenta Krakowa Andrzej Kulig zaprezentował też spot promujący Kraków jako miasto-gospodarza imprezy.
Kraków promuje Młodzieżowe Mistrzostwa Europy w piłce nożnej UEFA EURO U-21 Polska 2017 na dwa sposoby. Pierwszy polega na zaangażowaniu w organizację turniejów piłkarskich dla dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 16 lat w ramach Krakowskiego Festiwalu Piłkarskiego. Drugi to kampania realizowana w przestrzeni miasta i w mediach.
Kraków jest znów gospodarzem wielkiej imprezy, tym razem sportowej, o randze europejskiej. Mamy w tym doświadczenie i cieszymy się sporym zaufaniem. Miasto aktywnie wykorzystuje to wydarzenie. Jest nie tylko miastem lokowania spotkań, ale przede wszystkim Miastem-gospodarzem - podkreśla Andrzej Kulig, zastępca prezydenta miasta Krakowa ds. polityki społecznej, kultury i promocji miasta.
Młodzieżowe Mistrzostwa Europy do lat 21 zostaną rozegrane w drugiej połowie czerwca w sześciu polskich miastach - oprócz Krakowa rolę gospodarzy pełnią też: Bydgoszcz, Gdynia, Kielce, Lublin i Tychy. W turnieju zmierzy się 12 reprezentacji: Polski, Niemiec, Czech, Danii, Włoch, Słowacji, Szwecji, Anglii, Portugalii, Serbii, Hiszpanii i Macedonii. Impreza, nad którą pieczę sprawuje UEFA, cieszy się wysoką rangą, jest postrzegana jako kuźnia piłkarskich talentów, przyciąga fanów futbolu z całego świata.
Popularność piłki nożnej w świecie daje możliwości, jakich nie ma w żadnej innej dyscyplinie sportu. Relacje z mistrzostw przewidziane są do ponad 100 krajów. Korzyścią miasta wynikającą z organizacji imprezy są przede wszystkim walory promocyjne i Kraków chce to maksymalnie wykorzystać - mówi Janusz Kozioł, doradca prezydenta Krakowa ds. sportu.
Promocja wydarzenia odbywa się dwuetapowo: w skali ogólnopolskiej są to działania koordynowane przez Polski Związek Piłki Nożnej, oraz lokalnie - jako działania prowadzone przez poszczególne miasta-gospodarzy turnieju. Reklama typu outdoor została wyeksponowana w strategicznych punktach, przy głównych ciągach komunikacyjnych oraz trasach "wylotowych". Dodatkowo zaplanowane zostało również obrandowanie tramwajów i autobusów oraz produkcja spotu promocyjnego z udziałem Bartosza Kapustki, który został ambasadorem lokalnej kampanii promocyjnej, a także współpraca z mediami. Budżet promocyjny Krakowa przeznaczony na Młodzieżowe Mistrzostwa Europy to 1,5 mln zł.
Przeprowadzenie kampanii reklamowej przez Kraków jest równoznaczne z wypełnieniem zobowiązań wobec UEFA wynikających z zawartej w 2015 roku umowy "Host City Agreement for the Final Tournament of the UEFA European Under-21 Championship", dotyczącej UEFA Euro U-21 Polska 2017.