Przy Kolejowym Klubie Wodnym 1929 przy ul. Księcia Józefa otwarto we wtorek pierwszy w Krakowie slip do wodowania i wyciągania małych jednostek pływających oraz dalbę do cumowania.

Poprawa bezpieczeństwa żeglugi na Wiśle była jedną z naszych podstawowych motywacji przy realizacji tej inwestycji - mówił podczas uroczystości otwarcia prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. 

Budowa slipu ma poprawić dostępność Wisły dla użytkowników, w tym jednostek miejskich, mundurowych, a także dla mieszkańców Krakowa. Inwestycja ułatwi i umożliwi bezpieczne wodowanie jednostek pływających.

Obiektem zarządzał będzie Kolejowy Klub Wodny 1929. Osoby prywatne będą mogły także skorzystać ze slipu po wniesieniu niedużej opłaty, która przeznaczona będzie na pokrycie kosztów bieżącej eksploatacji.

Całkowity koszt inwestycji wyniósł prawie 1,6 mln zł. 

Równolegle do budowy slipu rozbudowany został pomost, który pozwoli na cumowanie większej liczby małych jednostek pływających. Inwestycja ta sprawi, że poza możliwością wodowania i wyciągania, możliwe będzie także zostawienie na dłużej zwodowanej jednostki przy pomoście. Można stwierdzić, że oddawany do użytku slip oraz pomost utworzą minimarinę. 

W najbliższych latach planowana jest również budowa mariny krakowskiej przy bulwarze Podolskim. Dzięki niej obecnie nieużywane tereny zyskają punkt rekreacyjno-turystyczny. Na mapie Krakowa pojawi się nowe oblicze bulwaru Podolskiego, które nie tylko będzie dodatkową atrakcją dla mieszkańców, turystów czy zwolenników turystyki wodnej, ale także adaptacją obwałowania przeciwpowodziowego, poprawiając bezpieczeństwo tej części miasta - poinformował prezydent Majchrowski.