W europejskich supermarketach rozpoczęły się testy "inteligentnych wag" automatycznie rozpoznających ważone na nich produkty. Niestraszne im przezroczyste reklamówki, bez problemu odróżnią papierówki od mekintoszy, rozpoznają banana, nawet jeśli będzie zielony.
A wszystko to dzięki wmontowanym w urządzenia kamerom. Klient kładzie więc na wadze towar, waga rozpoznaje rodzaj i na dotykowym monitorze LCD wyświetla odpowiedni obrazek, który należy zatwierdzić przez naciśnięcie palcem. Jeżeli waga ma problemy z dokładnym rozpoznaniem produktu, wyświetla dwie pozycje. Wówczas wybieramy odpowiedni obrazek. Po naciśnięciu klient otrzymuje wydruk. Cenę należy umieścić na produkcie bądź na torebce.
Takie „inteligentne wagi” z pewnością ucieszą wszystkich klientów. Po pierwsze, nie trzeba wyszukiwać odpowiednich artykułów z długiej listy obrazków bądź numerów. A to oszczędza sporo czasu.