Kierowcy mogą już korzystać z całego, ponad 12-kilometrowego odcinka ekspresowej Zakopianki pomiędzy Myślenicami a granicą gmin Pcim i Lubień. W czwartek drogowcy oddali do użytku ostatni fragment dwupasmowej trasy w rejonie Stróży.
Budowę trasy głównej zakończono już wiele miesięcy temu. Jednak odcinek o długości około 2,5 kilometra pozostawał zamknięty dla ruchu, ponieważ drogowcy nie mogli dokończyć budowy drogi równoległej do Zakopianki. Na przeszkodzie wykonawcy stał protest dwóch przedsiębiorców ze Stróży, który blokowali budowę.
Ostatecznie wykonawcy udało się zakończyć realizację inwestycji w lutym tego roku. Na początku marca złożono ostatnie dokumenty, niezbędne do wydania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. W czwartek Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wydał oczekiwane pozwolenie.
Budowa drogi ekspresowej S7 pomiędzy Myślenicami a granicą gmin Pcim i Lubień rozpoczęła się w listopadzie 2004 r. Trasa posiada dwie jezdnie z pasami awaryjnymi i poboczami. Na trasie powstały dwa dwupoziomowe węzły drogowe: w Stróży i Pcimiu. Koszt inwestycji wyniósł 317,5 miliona złotych brutto.
Na 94-kilometrowej trasie z Krakowa do Zakopanego pozostają jeszcze trzy jednojezdniowe fragmenty: Lubień-Chabówka, Rdzawka-Nowy Targ oraz Nowy Targ-Zakopane.