W większości polskich firm ani pracownicy, ani menedżerowie nie garną się na razie do zdalnej pracy - pisze "Rzeczpospolita". Wkrótce może się to jednak zmienić, gdyż pokoleniu Y dużo bardziej zależy na elastyczności niż jego starszym kolegom – zauważa dziennik.

Jak wylicza "Rzeczpospolita", ponad trzy czwarte dużych firm w Europie oferuje swoim pracownikom możliwość telepracy. W Polsce - tylko 45 proc., chociaż niemal sześciu na dziesięciu pracowników jest przekonanych, że większość swoich obowiązków służbowych mogłoby wykonywać zdalnie za pośrednictwem internetu - wynika z badania firmy IDC przeprowadzonego w 16 krajach Europy. 

Pracodawcy, który nie pozwalają na zdalną pracę, najczęściej tłumaczą to jej specyfiką. Jednak niewiele mniejszą barierą okazały się obawy o bezpieczeństwo firmowych danych czy brak odpowiednich narzędzi IT. Sporo dużych przedsiębiorstwo wskazuje też na niechęć samych menadżerów. Ci niekiedy boją się stracić pracowników z oczu i nie bardzo potrafią zarządzać ludźmi na odległość - czytamy w artykule. 

(mn)