Celem prorosyjskich reklam publikowanych na Facebooku przed wyborami europejskimi stały się Włochy i Polska - twierdzi portal Politico. Według niego na platformie Meta rozwija się dezinformacyjna kampania propagandowa. Z kolei koncern stojący za ChatemGPT poinformował dzisiaj, że grupy z Rosji, Chin, Iranu i Izraela wykorzystywały modele AI należące do OpenAI do pisania w mediach społecznościowych m.in. komentarzy w języku polskim.
Portal Politico podaje, że w maju do ponad 3 mln użytkowników Facebooka w Polsce, we Francji, Niemczech, Włoszech dotarło około 275 sponsorowanych postów zawierających treści antyukraińskie i antyunijne.
Przed miesiącem Komisja Europejska wszczęła w tej sprawie dochodzenie. Wysyp nielegalnych reklam naruszających zasady platform to sygnał alarmowy i dla Meta, i dla organów regulacyjnych, by dokładniej egzekwowały istniejące przepisy - powiedział Amaury Lesplingart, współzałożyciel organizacji pozarządowej CheckFirst.