„Z pięciu najludniejszych polskich metropolii cztery prowadzą akcje zachęcające mieszkańców, by rozliczali PIT u nich” – pisze wtorkowa „Rzeczpospolita”. „Liczą na wyniki co najmniej tak dobre jak w zeszłym roku” – podkreśla dziennik.
Jak metropolie poradziły sobie z przyciąganiem nowych podatników w ubiegłym roku? "Warszawa zyskała 21 tys. (i 75 mln zł dodatkowych wpływów do budżetu), Kraków - 13 tys., Wrocław - 2,7 tys., a Łódź - 2,5 tys." - wylicza "Rzeczpospolita".
"W stolicy, według szacunków, setki tysięcy mieszkańców to przyjezdni, którzy z PIT rozliczają się w dawnym miejscu zamieszkania. To o ich podatki ratusz walczy, kusząc np. dodatkowymi punktami przy przyjęciu dziecka do przedszkola. A Kraków rozdał specjalną płytę CD do wypełniania PIT" - czytamy w "Rzeczpospolitej".
- Prawnicy rosną w siłę
- Tanie paliwa na majówkę
(mn)