Awaria systemu płatności BLIK. W zgłoszeniach przysyłanych na Gorącą Linię RMF FM informujecie o tym, że wiele płatności realizowanych tym systemem jest odrzucanych.
Sprawdziliśmy w polskich bankach i rzeczywiście awaria występuje. Część płatności przechodzi, a część - nie.
To szczególnie bolesne w okresie ostatnich przedświątecznych zakupów. Operator systemy, czyli spółka Polski Standard Płatności, pracuje nad rozwiązaniem problemu.
"Wiemy, że napotykacie na trudności w płatnościach BLIKIEM. Intensywnie pracujemy, aby usługa działała bez zakłóceń. Przepraszamy za wszystkie niedogodności" - napisano w komunikacie, który opublikowano po godz. 15.
Dziś lepiej płacić w internecie przelewami albo kartą. To oznacza większe narażenie się na działalność oszustów.
Płatność za pomocą systemu BLIK polega na generowaniu jednorazowych 6-cyfrowych kodów, ważnych przez ograniczony czas. Kody te wpisuje się do terminala płatniczego i na ich podstawie następuje autoryzacja transakcji przez bank. W ubiegłym roku rozpoczął się proces uruchamiania płatności zbliżeniowych BLIK, zgodnie z tą metodą po odblokowaniu wystarczy zbliżyć telefon do terminala płatniczego.
W ramach systemu BLIK możemy też przesyłać pieniądze na numer telefonu. Aby odebrać przelew na telefon, konieczne jest posiadanie aplikacji bankowej i zarejestrowanego telefonu w usłudze BLIK.
Możecie dzwonić, wysyłać SMS-y lub MMS-y na numer 600 700 800, pisać na adres mailowy fakty@rmf.fm albo skorzystać z formularza WWW.