Jeden ze sponsorów przedłużył umowę z Marią Szarapową, która w poniedziałek poinformowała o pozytywnym wyniku testu antydopingowego. W ostatnich dniach kilka znanych firm zakończyło lub zawiesiło współpracę z rosyjską tenisistką.
Przez dekadę Maria Szarapowa była wzorem i uczciwą kobietą, która inspirowała miliony fanów na całym świecie, by grali w tenisa i oglądali ten sport. Uczciwość i odwaga, z jaką poinformowała o swoim błędzie, są wspaniałe. Firma Head jest dumna z tego, że wspiera Marię obecnie i będzie to robić w przyszłości. Zamierzamy przedłużyć z nią kontrakt. Ogłosimy to w najbliższych tygodniach lub miesiącach - zaznaczył w oświadczeniu dyrektor generalny firmy produkującej rakiety Johan Eliasch.
Później wydano komunikat, że umowa już została przedłużona.
Firma współpracuje z Rosjanką od 2011 roku. Eliasch jest przekonany, że zawodniczka nie złamała przepisów świadomie i nie miała na celu uzyskania przewagi w walce z rywalkami.
Bezspornym w środowisku naukowym jest, żeby meldonium znacząco zwiększył wydajność, to dzienna dawka musi przekraczać 1-2 mg. Według prawnika Marii przyjmowała ona znacznie mniejszą dawkę. Wobec braku dowodów na to, że złamanie przepisów było świadomym działaniem ze strony Rosjanki w celu poprawy gry lub uzyskania nieuczciwie przewagi rozpatrujemy to w kategoriach niezamierzonego błędu - podsumował w oświadczeniu.
Szarapowa została jak na razie tymczasowo zawieszona przez Międzynarodową Federację Tenisa, począwszy od 12 marca. Organizacja jeszcze nie zdecydowała czy i jak tenisistka zostanie ukarana.
Wcześniej, gdy na jaw wyszedł pozytywny wynik testy antydopingowego Szarapowej, produkująca zegarki Swiss firma TAG Hayer zerwała toczące się z nią wcześniej negocjacje w sprawie przedłużenia umowy. Współpracę na czas dochodzenia zawiesiły też firmy Nike i Porsche.
(az)