Zamontowana została pierwsza część mostu pieszo-rowerowego na Wiśle od strony Pragi. W kolejnym etapie budowy początkowe segmenty konstrukcji zostały właśnie umieszczone na filarach. Z przeprawy łączącej Śródmieście z Pragą w przyszłym roku będą mogli skorzystać mieszkańcy i turyści.
Most "zbliży" do siebie dzielnice na obu brzegach rzeki i zwiększy funkcjonalność ul. Okrzei na Pradze-Północ.
Budowa pieszo-rowerowej przeprawy przez Wisłę wkracza w kolejny, bardzo spektakularny etap - w najbliższych tygodniach na żelbetowych podporach montowane będą kolejne przęsła mostu. Przeprawa przez Wisłę będzie liczyła ponad 400 metrów. Będzie to jedna z najdłuższych przepraw pieszo-rowerowych w Polsce.
Most połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą ją w 2 minuty. Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa będzie się poszerzać. Rozdzieli się na dwie rampy, które zostaną przerzucone nad bulwarami na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego.
Ten most budujemy bardzo szybko i jeżeli to tempo zostanie utrzymane, to już w 2024 r. oddamy go do użytku - mówi podczas dzisiejszej wizytacji na budowie, prezydent Rafał Trzaskowski. Mieszkańcy stolicy zyskają jeszcze bardziej funkcjonalne połączenie dwóch brzegów Wisły oraz będą mogli podziwiać jeden z najładniejszych widoków: panoramę na historyczną część Warszawy, która została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO - dodaje prezydent Trzaskowski.
Ten most jest symboliczny, ponieważ łączy dwie strony Warszawy. Urodziłam się na Pradze i z dumą patrzę w tej chwili na tę stronę miasta. Praga zmienia się tak, że aż serce rośnie. Most pieszo-rowerowy, na którym właśnie stoimy, otwiera się też na mieszkańców tej dzielnicy - mówiła przewodnicząca Rady m.st. Warszawy Ewa Malinowska Grupińska. - Spacerowałam w ostatnią niedzielę po bulwarach, po Tamce. Taka ilość mieszkańców Warszawy, która "wylała się" na ulice w pierwszy ciepły weekend pokazuje, jak bardzo chcemy spędzać wspólnie czas w miejskiej przestrzeni - dodaje Grupińska.
Na moście nie będzie podziału na strefę pieszą i rowerową. W miejscu zagięć przeprawa będzie znacznie szersza, aby piesi i rowerzyści mogli zejść na bok i bezpiecznie podziwiać widoki z dwóch stref wypoczynkowych z drewnianymi siedziskami.
Most nie tylko "zbliży" brzegi rzeki, ale również wpłynie na funkcjonalność ul. Okrzei - jest częścią rewitalizacji Pragi-Północ - w ciągu z ul. Ząbkowską. Będzie więcej zieleni, powstanie infrastruktura rowerowa, nowe, szersze chodniki oraz mała architektura. Trwają prace projektowe.
Po zamontowaniu pierwszego przęsła część mieszkańców zdziwił kolor stalowej konstrukcji. Na ten moment wygląda ona jakby była pokryta rdzą. - Ten kolor jeszcze się zmieni - uspokaja Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie. Po zakończeniu budowy powierzchnia mostu będzie wyczyszczona, więc będzie nieco inna niż teraz - zapewnia dyrektor Puchalski.
Obecnie trwa dalsze scalanie stalowych segmentów. W najbliższych dniach w dno rzeki wbijane będą stalowe pale pod dźwig, za pomocą którego będzie odbywał się montaż elementów podporowych w nurcie rzeki.
Więcej o moście możecie przeczytać w specjalnym serwisie: mostnaprage.waw.pl/.