W dniach 15-16 września w Rzeszowie spotkają się jak co roku przedstawiciele branży PR z całej Polski. Wszystko za sprawą wystąpień oraz debat z uznanymi ekspertami. Kongres PR daje uczestnikom nie tylko możliwości poszerzenia horyzontów, ale jest też dobrą okazją do nawiązania kontaktów biznesowych oraz wymiany doświadczeń zawodowych.
Tematem przewodnim kongresu będzie: Technologia w komunikowaniu, cyberbezpieczeństwie i dezinformacji.
Od lutego Rzeszów jest głównym centrum operacyjnym pomocy wojskowej dla Ukrainy, stąd goście i prelegenci kongresu nawiązywać będą do sytuacji wojennej z jaką mamy obecnie do czynienia.
W drugim dniu kongresu uczestnicy będą mieli okazję na spotkanie niezwykłego gościa i prelegenta - Podpułkownika Brett’a Lea - oficera ds. public affairs w 82. Dywizji Powietrznodesantowej armii amerykańskiej w Fort Bragg w Karolinie Północnej. Podpułkownik ostatnie miesiące spędził w Polsce. Wcześniej brał udział w misjach armii amerykańskiej w Iraku i Afganistanie. Wykładowca historii wojskowości w Akademii Wojskowej Stanów Zjednoczonych w West Point opowie o strategii komunikacji z mediami i społecznością lokalną w trakcie trwania konfliktów zbrojnych. Jednym z kluczowych tematów prelekcji będzie kwestia dezinformacji i wyzwań związanych z komunikacją w trakcie trwania misji. W dobie mediów społecznościowych wojna toczy się nie tylko na polu bitwy, ale także w sferze informacyjnej - w tym kontekście problem fake newsów jest bardzo widoczny.
Prelegenci tegorocznej edycji kongresu podzielą się również swoją wiedzą w zakresie dezinformacji i sposobów jej zwalczania. Fake newsy są coraz poważniejszym zagrożeniem, docierają do odbiorców niezwykle szybko, bywa, że wypierają prawdziwe informacje, bo często są one bowiem od nich ciekawsze.
Podczas kongresu będzie mowa o tym, jak nieprawdziwe informacje kreują poglądy i opinie. Podczas największego wydarzenia PR w Polsce zorganizowane zostaną także panele dyskusyjne, w tym poświęcony kwestiom cyberbezpieczeństwa, które stanowi jedno z najistotniejszych wyzwań stojących przed specjalistami zajmującymi się komunikacją.
Uczestnicy będą mogli poznać między innymi odpowiedzi na pytanie: Jak uniknąć pułapek i kryzysu wizerunkowego w czasie cyberataku? Patronem Kongresu jest Grupa RMF.
Więcej na stronie kongresu.
Zobacz reportaż RMF24.PL z zakończonego Kongresu PR w Rzeszowie: