Zarówno w Polsce, jak i na całym świecie w 2020 roku w wyszukiwarce Google najczęściej szukano informacji o koronawirusie i wyborach prezydenckich w USA. Polacy pytali się Googla m.in. o to jak uszyć maseczkę i jak upiec chleb.

W dziesiątce najczęściej szukanych haseł w Google na całym świecie trzy były związane z pandemią Covid-19 (koronawirus, aktualności o koronawirusie i symptomy koronawirusa), dwa z wyborami w USA (wyniki wyborów i Joe Biden), dwa z komunikatorami internetowymi (Zoom i Google Clasroom).

W Polsce największą popularność zyskały również hasła związane z koronawirusem (cztery wyniki na dziesięć), a także komunikatorami (Google Clasroom i Microsoft Teams).

Na całym świecie, również w Polsce szukano informacji o wydarzeniach w Iranie, pożarach w Australii i wybuchu w Bejrucie. Polacy często pytali o bon turystyczny, nowe obostrzenia, tarczę antykryzysową i lockdown.

Joe Biden okazał się najczęściej wyszukiwaną postacią zarówno w polskim, jak i światowym internecie. Szukano również informacji o zmarłych w tym roku Kobe Bryancie, Pawle Królikowskim czy Dariusz Gnatowskim. Na świecie ludzie chcieli dowiedzieć się więcej o Kim Dzong Unie, Borisie Johnsonie i Kamali Harris.

Polacy najczęściej pytali się wyszukiwarki, jak uszyć maseczkę oraz jak zrobić płyn antybakteryjny. Inne pytania wpisywane w Google dotyczyły m.in. pieczenia chleba ("jak zrobić drożdże?", "jak zrobić zakwas na chleb?", "jak upiec chleb?") czy obsługi komputera ("jak zrobić zrzut ekranu na laptopie?", "jak założyć profil zaufany?").

Według Google Trends serialem, który zdobył największa popularność w 2020 roku w Polsce był "Dom z papieru", filmem - "365 dni"; na świecie był to serial "Tiger King" i film "Parasite".