Boeing 767-300ER, który 1 listopada awaryjnie lądował na warszawskim Okęciu, jest typowym szerokokadłubowcem pasażerskim dalekiego zasięgu, przeznaczonym do przewożenia dużej liczby pasażerów na długich trasach. Maszyna ta, spośród wielu modeli 767 produkowanych przez Boeing Commercial Airplanes, jest najchętniej wybieraną przez międzynarodowych przewoźników.
767-300ER jest popularny przede wszystkim ze względu na niskie koszty eksploatacji w porównaniu z innymi modelami tego samego segmentu. Polskie Linie Lotnicze LOT dysponują pięcioma maszynami tego typu. Samoloty zakupione w 1990 roku obsługują głównie połączenia z Warszawy do Nowego Jorku, Chicago, Toronto i Hanoi.
767-300 ER to aktualnie największe samoloty, jakimi dysponuje LOT. Na ich pokład może wejść 243 pasażerów. Pod koniec roku do floty polskiego przewoźnika ma dołączyć pierwszy Boeing 787 Dreamliner. Nowoczesna maszyna, zbudowana z kompozytów, może zabrać na pokład prawie 300 osób, a dzięki zastosowaniu najnowszych technologii jej eksploatacja jest tańsza nawet o 20 procent. LOT zakupił w sumie 8 takich samolotów.
Poza Boeingami 767, LOT używa również mniejszych samolotów tego producenta - modeli 737 w kilku różnych wersjach, które obsługują krótsze trasy. Wśród aktywnej floty polskiego przewoźnika pozostają również samoloty brazylijskiego koncernu Embraer oraz włosko-francuskiego ATR-a. Maszyny te stanowią flotę krótkiego i średniego zasięgu.
Eksploatowane od 2004 roku Embraery 170, 175 i 195 kursują przede wszystkim na trasach europejskich, a ich pojemność nie przekracza 110 pasażerów. LOT ma w sumie 27 takich maszyn. Samoloty ATR, latające w barwach EuroLOT-u, spółki należącej do grupy LOT, wypełniają swoje zadania na trasach krajowych oraz krótkodystansowych zagranicznych.