Platforma Airbnb oferuje szansę przeżycia niezwykłego doświadczenia udawanej bitwy gladiatorów w rzymskim Koloseum. Pomysł ten nie spotkał się jednak z pozytywną reakcją ze strony polityków, którzy przypominają, że jest to zabytek, a nie park rozrywki.
Firma Airbnb we współpracy z Parkiem Archeologicznym Koloseum, który jest odpowiedzialny za nadzór nad zabytkiem, podpisały umowę na 1,5 miliona dolarów dotyczącą organizacji niezwykłego doświadczenia. Będzie mogło wziąć w nim udział zaledwie 16 turystów. Mowa o udawanej bitwie gladiatorów, która ma odbyć się w murach rzymskiego Koloseum.
W ramach ogłoszonej w zeszłym tygodniu promocji Airbnb potencjalni gladiatorzy mogą rejestrować się na platformie wynajmu krótkoterminowego od 27 listopada, aby mieć szansę stać się jednym z 16 kwalifikujących się do udziału w bitwie. Wystąpią oni przeciwko sobie w pełnym stroju gladiatora w maju 2025 roku. Doświadczenie jest darmowe, ale uczestnicy będą musieli sami zorganizować sobie transport i zakwaterowanie w Wiecznym Mieście.
Uczestnicy będą mieli możliwość wejścia do budynku nocą - poza godzinami zwiedzenia, ubrania specjalnej zbroi oraz stoczenia walki na arenie. Wszystko to związane jest z premierą filmu "Gladiator II" Ridleya Scotta.
"Poczujesz przypływ adrenaliny, piasek między palcami i ciężar zbroi. W katakumbach Koloseum usłyszysz echa gladiatorów z przeszłości i niepowtarzalny szczęk oręża na jego arenie. Ścierając pot z czoła, zobaczysz księżyc odbijający się w kamiennych murach. Zostaniesz gladiatorem" - tak Airbnb reklamuje wydarzenie na swojej stronie internetowej.