Od 22 grudnia wracają bezpośrednie połączenia kolejowe do Zakopanego – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Remont trasy kolejowej pod Tatry trwał od początku września. W nowym rozkładzie przewidziano 14 relacji dalekobieżnych m.in. z Gdyni, Gdańska, Szczecina i z Warszawy oraz połączenia regionalne.
Dzięki inwestycjom PLK zwiększyła się dostępność stacji i przystanków m.in. w Poroninie, Skawie Środkowej i w Bystrej Podhalańskiej. W zakresie robót były także przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem. Sprawność kolejowej trasy poprawią też przebudowane wiadukty, mosty i przepusty. Końcowy odcinek kolejowej "Zakopianki" zyskał zupełnie nowe torowisko.
Po modernizacji trasy kolejowej czas jazdy pociągiem z Krakowa do Zakopanego wyniesie nieco ponad 2 godziny, czyli skróci się o ponad godzinę.
Modernizacja trasy kolejowej pod Tatry prowadzona jest w ramach projektu "Prace na liniach kolejowych 97, 98, 99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane". Na realizację przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Zakończenie przedsięwzięcia planowane jest w 2023 r.