Szczeciński rzecznik konsumentów w imieniu 500 osób złożył doniesienie do prokuratury na Okienko Kasowe. Firma nie przekazywała wpłat swoich klientów na konta spółdzielni, banków i firm telekomunikacyjnych. Kilka tygodni temu ogłosiła upadłość.
Szacuje się, że w Szczecinie oszukanych mogło zostać nawet kilka tysięcy osób - mówi Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów. Osób jest tak dużo, że tutaj dostaliśmy dodatkowe posiłki stażystów, którzy nam pomagają w przyjmowaniu osób poszkodowanych - zaznacza.
W Szczecinie działo osiem punktów tej firmy; w całej Polsce czterysta. Klientami były głównie osoby starsze. Dla nich strata kilkuset złotych, to strata trudna do zaakceptowania - podkreśla Kaczmarek.
Okienko Kasowe to jedna z największych polskich firm przyjmujących opłaty od klientów indywidualnych. Okienko Kasowe kusiło klientów niskimi prowizjami za przelewy. Teraz klienci, którzy opłacili tam rachunki muszą to zrobić dla pewności jeszcze raz - w innej firmie.