Do wiosny przyszłego roku będzie trwała przebudowa ronda Ofiar Katynia w północno-zachodniej części Krakowa. Przedsięwzięcie kosztujące 121 mln zł i jest jedną z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w mieście. Do czasu zakończenia budowy należy się jednak spodziewać sporych utrudnień w ruchu.
Władze miasta przyznają, że prace drogowe w znaczący sposób utrudnią ruch na tym newralgicznym skrzyżowaniu. Wykonawca inwestycji został zobowiązany do przedstawienia projektu zastępczej organizacji ruchu. Zarządca dróg nie widzi bowiem możliwości całkowitego zamknięcia ronda na czas remontu.
Po przebudowie ronda na kierunku wschód-zachód, w ciągu dróg krajowych 7 i 79, powstanie prawie 400-metrowa estakada ze zjazdami. Pod nią znajdzie się przebudowane skrzyżowanie. Na kierunku północ-południe, w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej, powstanie tunel drogowy. W ramach inwestycji wytyczone zostaną ścieżki rowerowe, przebudowane chodniki, wymienione instalacje podziemne i zamontowane ekrany akustyczne. Cała inwestycja ma być gotowa w przyszłym roku. Rondo będzie miało przepustowość 18 tys. samochodów na godzinę, czyli trzy razy więcej niż obecnie.
Rondo Ofiar Katynia to "brama wjazdowa" do Krakowa od strony autostrady A4 i drogi krajowej nr 94. Tędy też przebiegają drogi krajowe nr 7 i 79. Jest też elementem trzeciej obwodnicy Krakowa.