Jest w Polsce urząd miejski, gdzie można załatwić wszystko, co do tej pory robiło się w kilku różnych punktach miasta. Od dziś we wrocławskim magistracie dzięki Centrum Obsługi Mieszkańca jest szybciej, sprawniej i taniej.
Od dziś w stolicy Dolnego Śląska można szybciej i sprawniej załatwić większość spraw urzędowych, np. wymienić dowód osobisty, zameldować się, wyrobić prawo jazdy czy dowód rejestracyjny samochodu, a nawet złożyć wniosek o paszport. W tamtejszym magistracie uruchomiono bowiem Centrum Obsługi Mieszkańca, czyli 56 specjalnych okienek, dwukrotnie więcej niż do tej pory.
O porządek w kolejce - podobnie jak na wielu pocztach czy w bankach w Polsce - dba specjalny elektroniczny stróż, którzy petentom wydaje kolejne numerki. Tylko z nimi, na specjalne wezwanie mogą podejść do okienka.
Centrum Obsługi Mieszkańca w pierwszym dniu działania odwiedził reporter RMF Maciej Sas. Posłuchaj:
12:15