Handel internetowy w 2020 r. eksplodował, a nasze wydatki sięgnęły 100 mld zł. Polska była jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie. Bieżący rok też przyniesie imponujące wzrosty - informuje czwartkowa "Rzeczpospolita".
Jak wynika z danych zebranych przez Statista.com, które opublikowała w czwartek "Rzeczpospolita", wydatki internetowe "tylko w pięciu głównych kategoriach produktów wyniosły 12 mld dol." "To 2,3 mld dol. więcej niż w 2019 r., co oznacza skok o 25 proc." - czytamy.
Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej Patrycja Sass-Staniszewska w rozmowie z dziennikiem wskazała, że "Polski e-commerce to przeważnie małe i średnie firmy, a jego wartość szacowana jest na 100 mld zł". "W ostatnim roku powstało ok. 11 tys. nowych e-sklepów, a prawie 80 proc. internautów dokonuje zakupów w sieci" - dodała prezes IGE.
Według gazety sprzedaż wielu produktów w 2021 roku może rosnąć w podobnym tempie jak w 2020 roku. "Przykładem jest największa kategoria w polskim online, czyli moda" - podaje dziennik.
"W 2020 r. Polacy zwiększyli wydatki na ubrania przez internet o ponad 1,1 mln dol., do 5,7 mld dol., a prognoza na 2021 r. mówi o wzroście o ok. 1 mld dol." - wskazuje "Rzeczpospolita".
Dziennik dodaje, że wydatki w e-handlu nie wzrosną już o ponad 20 proc., ale "wciąż to dwucyfrowe tempo".
"Zdaniem Macieja Krausa, partnera w funduszu Movens Capital, Polska w 2020 r. była jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie, choć wciąż jest na niższym poziomie niż kraje zachodniej Europy" - pisze dziennik.
Z kolei szef sprzedaży platformy Shoper Artur Halik w rozmowie z "Rz" podaje, że po ubiegłorocznym napływie nowych klientów "możemy spodziewać się fali inwestycji w sektor e-commerce". "Jednym z jej objawów są ostatnie udane debiuty dużych marek na giełdzie w kraju i za granicą czy spekulacje o wejściu Amazona do Polski" - dodaje Halik.