Rosyjska firma Wojentorg, która jest dostawcą usług dla ministerstwa obrony poinformowała o wprowadzeniu na rynek krajowego batonika, który ma zastąpić żołnierzom snickersa, czyli produkt amerykański. Batonik będzie dostępny w automatach z żywnością.

Orzechowy batonik waży 40 gramów, ale kalorii jest w nim mniej, niż w amerykańskim odpowiedniku - zapewnił Wojentorg. Żołnierze będą mogli w automatach kupić ten produkt za 30 rubli (ok. 1,6 zł ).

Kiedy nasz żołnierz podchodzi do automatu z żywnością, to słuszniej będzie, jeśli znajdzie się tam towar producenta rosyjskiego, a nie czekolada amerykańska - powiedział Pawłow. Jednocześnie przyznał, że ważne jest, by taki rodzimy produkt nie ustępował jakością produkcji made in USA. Pawłow powiedział, że skosztował nowego batonika i "obiektywnie mu się spodobał".

Batonik będzie oznaczony znakiem firmowym Armia Rosji. Pod tą marką sprzedawane są w handlu np. kolekcje odzieży. Wojentorg to firma należąca niemal w całości do spółki Garnizon, której właścicielem z kolei, ze 100 proc. akcji, jest ministerstwo obrony Rosji. Dla resortu obrony Wojentorg świadczy usługi pralnicze, organizuje żywienie zbiorowe, dostarcza wyposażenie materialne.

(j.)