​W dzisiejszym najdłuższym, bo 124,6 kilometrowym, etapie 73. Rajdu Polski Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran systematycznie realizowali swój plan. Rajdowi Mistrzowie Europy jechali szybko i pewnie, notując na kolejnych odcinkach specjalnych czasy w czołówce klasyfikacji WRC 2. Dobra postawa reprezentantów LOTOS Rally Team, w połączeniu z błędami i problemami technicznymi, jakie przytrafiały się rywalom, pozwoliła Kajetanowi i Jarkowi awansować aż o 9 pozycji w trakcie 8 rozegranych dziś prób sportowych. W efekcie, po 17 odcinkach specjalnych Kajetanowicz i Baran zajmują 6. miejsce w klasyfikacji WRC 2.

​W dzisiejszym najdłuższym, bo 124,6 kilometrowym, etapie 73. Rajdu Polski Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran systematycznie realizowali swój plan. Rajdowi Mistrzowie Europy jechali szybko i pewnie, notując na kolejnych odcinkach specjalnych czasy w czołówce klasyfikacji WRC 2. Dobra postawa reprezentantów LOTOS Rally Team, w połączeniu z błędami i problemami technicznymi, jakie przytrafiały się rywalom, pozwoliła Kajetanowi i Jarkowi awansować aż o 9 pozycji w trakcie 8 rozegranych dziś prób sportowych. W efekcie, po 17 odcinkach specjalnych Kajetanowicz i Baran zajmują 6. miejsce w klasyfikacji WRC 2.
Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran na trasie 73. samochodowego Rajdu Polski w Wieliczkach /Tomasz Waszczuk /PAP

O jedno miejsce wyżej załoga Forda Fiesty R5 z numerem 48 uplasowała się w klasyfikacji sobotniego etapu zawodów. Debiutujący w rundzie WRC Kajetanowicz jest także najwyżej sklasyfikowanym Polakiem w 73. edycji Rajdu Polski.

Do mety 7. rundy Rajdowych Mistrzostw Świata pozostały jeszcze dwa dwukrotnie przejeżdżane odcinki specjalne: 21,25-kilometrowe Baranowo i 8,55-kilometrowe Sady - łącznie 59,6 km ścigania. 

Trasa jest przepiękna. Mamy na niej bardzo dużo skoków, wiele zakrętów przez szczyty, na których samochód jest odciążony, więc trzeba go odpowiednio ustawić -jeszcze przed wjechaniem w łuk. To niesamowite. Jeżeli chodzi o odcinki to esencja rajdowania - trochę jak w kultowej Finlandii, trochę jak w szalonej Estonii. Wiedziałem, że w tym rajdzie będzie trudno, wiedziałem, że jest dłuższy niż te w Mistrzostwach Europy, ale czekałem na niego bardzo długo. Jednak wcale nie był to czas, który spędziłem z założonymi rękami. Dobrze znoszę te wysokie temperatury między innymi dlatego, że ciężko trenowałem, ale również dlatego, że nie jadę w tym rajdzie, bo muszę, tylko dlatego, że to kocham. Dziś zawodnicy mocno się trzymali. Dopiero na przedostatnim oesie mieli sporo przygód, ale wiele z nich przydarzyło się z powodu tych kolein, w jakich wszyscy jedziemy. Ja starałem się bardzo uważać, szczególnie na nawrotach, bo tam może coś wystawać, na przykład jakiś kamień wygrzebany z drogi przez poprzednie załogi. We wszystkich pozostałych miejscach jechałem jednak na maksa - powiedział Kajetanowicz.

73. Rajd Polski - klasyfikacja WRC 2 po OS 17: 

1. Lappi/Ferm (Finlandia, Skoda Fabia R5) 2:09:36,3 s.

2. Suninen/Markkula (Finlandia, Skoda Fabia R5) + 10,8 s.

3. Evans/Parry (Wielka Brytania, Ford Fiesta R5) +26,6 s.

4. Gilbert/Jamoul (Francja, Citroen DS3 R5) +4:30,6 s.

5. Fuchs/Mussano (Peru/Argentyna, Skoda Fabia R5) + 5:40,5 s.

6. Kajetanowicz/Baran (Polska, Ford Fiesta R5) + 5:15,5 s.

7. Kremer/Winklhofer (Niemcy, Skoda Fabia R5) + 5:25,0 s.

8. Pedder/Moscatt (Australia, Skoda Fabia R5) +5:52,7 s.

9. Kołtun/Pleskot (Polska, Ford Fiesta R5) + 6:24,9 s.

10. Loubet/Landais (Francja, Citroen DS3 R5) + 6:26,5 s.

11. Parn/Morgan (Estonia, Ford Fiesta R5) + 8:48,6 s.

12. Turan/Zsiros (Węgry, Ford Fiesta R5) + 9:50,2 s.

(az)