"Chciałabym zamienić tę salę w prawdziwą pracownię matematyczną: nowoczesną, kolorową, atrakcyjną wizualnie i bogatą w pomoce dydaktyczne" - mówi Natalia Liśkiewicz, matematyczka w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 im. Jana Dzierżona w Kluczborku. Nauczycielka zgłosiła szkołę do projektu Lepsze Jutro z RMF FM. Jej marzenie się spełni! W kluczborskiej podstawówce powstanie profesjonalna pracownia matematyczna! Supernowoczesne sale dydaktyczne w ramach naszej corocznej akcji charytatywnej otrzyma w sumie pięć różnych szkół w całej Polsce.
Tegoroczny projekt Lepsze Jutro z RMF FM zrealizujemy pod wspólnym hasłem "Nowoczesna szkoła to lepszy start w przyszłość". Celem akcji jest niesienie pomocy, wsparcia i nadziei tym, którzy najbardziej tego potrzebują.
W tym roku do projektu zakwalifikowaliśmy pięć zgłoszonych przez Was szkół w pięciu różnych miejscowościach. W Szkole Podstawowej nr 4 w warmińsko-mazurskim Morągu stworzymy nowoczesną pracownię komputerową, podstawówka w Bukowinie na Lubelszczyźnie zyska zupełnie nową, kolorową i w pełni multimedialną salę językową, w placówce w małopolskich Raciechowicach powstanie pracownia chemiczno-biologiczna, szkoła w Boguszowie-Gorcach na Dolnym Śląsku zyska nowoczesną pracownię polonistyczną, a Publiczną Szkołę Podstawową nr 1 im. Jana Dzierżona w Kluczborku wyposażymy w profesjonalną salę matematyczną.
Wszystkie biorące udział w projekcie Lepsze Jutro z RMF FM szkoły zostały zgłoszone przez Was. O placówce w Kluczborku dowiedzieliśmy się dzięki pani Natalii:
Do tej pory w podstawówce nr 1 w Kluczborku uczniowie uczyli się matematyki w sali, w której stoją jeszcze stare krzesła, stoliki i szafki.
Odświeżamy ściany, staramy się utrzymać pracownię w dobrym stanie technicznym, ale wciąż brakuje nam funduszy na nowe meble. Wypadałoby, żeby zostały wymienione na ładniejsze i lepiej przystosowane do potrzeb dzieci, m.in. pod względem profilaktyki wad postawy - mówi Ewa Bar, dyrektorka szkoły.
W klasie przydadzą się także nowe rolety zaciemniające na okna. Okazuje się bowiem, że choć w pracowni jest rzutnik i tablica interaktywna, korzystanie z nich właściwie jest niemożliwe. A wszystko z powodu zbytniego nasłonecznienia sali. Niestety, stare rolety popsuły się i nie można ich już naprawić. Kiedy pani próbuje np. pokazać nam film, nie zawsze wszystko widać - potwierdzają uczniowie.
Pani Natalia Liśkiewicz, matematyczka z tamtejszej szkoły, marzy również o nowych pomocach dydaktycznych. Dzięki nim łatwiej trafić do wyobraźni uczniów, a w przypadku matematyki to bardzo ważne. Wiadomo... królowa nauk wielu młodym ludziom sprawia problemy - podkreśla.
Lekcje matematyki prowadzone w atrakcyjny sposób w oparciu o pomoce i nowe technologie mogą być ciekawsze - mówi matematyczka. A pomysłów na interesujące podejście do lekcji jej nie brakuje. Ułamki tłumaczyłam uczniom przy pomocy... pizzy - opowiada. Dzieliliśmy pizzę na części. Poszło nieźle. Zrozumieli - uśmiecha się pani Natalia.
Co według niej powinno znaleźć się w pracowni? Marzeniem są oddzielne stoliki dla dzieci, krzesełka, gabloty, w których moglibyśmy umieszczać pomoce, regały na książki, nowe plansze - wylicza nauczycielka. Mogłyby się tu jeszcze znaleźć bryły obrotowe, żeby dobrze wytłumaczyć geometrię przestrzenną - dodają uczniowie. Jednocześnie podkreślają, że ucieszą się ze wszystkiego.