Aż 64 procent polskich konsumentów planuje w tym roku ograniczyć wydatki na artykuły codziennego użytku, czyli spożywcze i chemię gospodarczą. Takie są wyniki badania przeprowadzonego w styczniu przez ARC Rynek i Opinia, o których informuje "Puls Biznesu".
Co jednak ważne, prawie połowa oszczędzających nie zamierza rezygnować z tych produktów, które kupowała dotąd. Chce natomiast spędzać więcej czasu na konfrontowaniu ich cen w różnych sklepach.
Wysoki jest też odsetek osób, które będą bardziej koncentrowały się na tym, czego rzeczywiście potrzebują i ograniczą spontaniczne zakupy.
Bardzo duża część konsumentów przyznaje się do spontanicznych zakupów - mówi "Pulsowi Biznesu" Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia. Jak dodaje, klienci ci mają świadomość, że oszczędności przyniesie im już większa kontrola nad tym, co faktycznie jest potrzebne, a co zbędne.
(edbie)