„To ty jesteś Niemcami” – pod tym hasłem trwa w Niemczech kampania, zachęcająca obywateli do aktywnego udziału w życiu politycznym. Na pomysł akcji wpadli jednak nie politycy, a znane w kraju osobistości.
Kampanię swoim nazwiskiem firmuje m.in. łyżwiarka figurowa Katarina Witt. Słynna była już zawodniczka chce, by jej rodacy nie zapominali o ogromnym potencjale gospodarczym Niemiec. - To w dalszym ciągu jeden z najbogatszych krajów świata, mimo przejściowych problemów nie powinniśmy o tym zapominać - twierdzi Witt.
W akcji udział wziął także piłkarz Oliver Kahn. On również przekonuje o drzemiącym w Niemcach potencjale. - My piłkarze też możemy zmobilizować ludzi - zapewnia.
Telewizyjne reklamówki oglądają także mieszkańcy Drezna, którzy pojutrze pójdą do urn w wyborach uzupełniających do parlamentu. Będzie można ocenić, czy reklamy zachęciły do wyruszenia do lokali wyborczych większą liczbę Niemców.