NesoBus - autobus napędzany wodorem wyjechał na ulice Wrocławia. Mieszkańcy miasta będą mogli nim jeździć do 5 sierpnia.

Autobus wodorowy wyruszył w trasę w poniedziałek, 8 lipca po godz. 13.00. Mieszkańcy i turyści będą mogli nim podróżować do 5 sierpnia. NesoBus ma kursować na różnych trasach. Nowoczesny autobus jest napędzany wodorem i emituje jedynie parę wodną.

Prąd w autobusie wodorowym jest wytwarzany na bieżąco z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego - pojazdy wodorowe posiadają więc własną "mini elektrownię. Nie zachodzi żaden proces spalania, jako że w wyniku połączenia wodoru z tlenem, autobus emituje z rury wydechowej destylowaną parę wodną - mówi Katarzyna Piec członkini zarządu PAC - PCE Polski Autobus Wodorowy.

NesoBus został wyposażony w monitoring 360 stopni, system do kontrolowania ciśnienia i temperatury. Pojazd ma też czujniki zmierzchu i deszczu oraz światła LED z funkcją doświetlania zakrętów.

System napędowy NesoBusa opiera się na dwóch silnikach elektrycznych ZF. Dzięki temu autobus jest niezawodny, efektywny i przyjazny dla środowiska. Może sprawnie działać w temperaturach od -30°C i nawet do +50°C.  Na jednym tankowaniu jest w stanie przejechać nawet do 450 km.

Wrocławski autobus będzie uzupełniał wodór na stacji przy ul. Obornickiej. Tankowanie wodoru trwa około 15 minut.

Dalsza część artykułu pod materiałem video:


NesoBus emituje jedynie parę wodną, co znacząco redukuje emisję szkodliwych gazów i zanieczyszczeń, przyczyniając się do poprawy jakości powietrza. Jest to dziś szczególnie ważne w kontekście globalnych dążeń do redukcji emisji i walki ze zmianami klimatu.

Wrocław, a także wrocławskie MPK, nieustannie dąży do poprawy jakości życia swoich mieszkańców, także w wymiarze ekologii i zrównoważonego transportu. Wprowadzenie testów autobusów wodorowych NesoBus to krok w przyszłość, który nie tylko zmniejszy emisję szkodliwych gazów, ale również podniesie komfort i bezpieczeństwo podróży naszych pasażerów - komentuje prezes MPK Wrocław Witold Woźny.

To kolejne testy wodorowych pojazdów w MPK Wrocław. Wcześniej niebieski autobus Pilea kursował w Leśnicy. Kolejne do testów są pojazdy marek Solaris i Medcedes.

Do 2028 roku, według ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, już 30% floty mają stanowić bezemisyjne autobusy elektryczne. Jako MPK chcemy się przygotować na te zmiany, dlatego na bieżąco sprawdzamy pojazdy wpisujące się we wskazane wymogi ochrony środowiska - zaznacza prezes Woźny.

We flocie MPK Wrocław znajdują się już zeroemisyjne autobusy elektryczne (obsługujące linię K).