Od stycznia do końca maja polskie salony opuściło o 0,6 proc. więcej nowych samochodów osobowych niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - poinformował instytut Samar, monitorujący rynek. Ponad 20 tys. aut zakupili w Polsce klienci z Niemiec, Słowacji oraz innych krajów Unii.
Na pozycji lidera polskiego rynku umocniła się Skoda, która sprzedała od początku roku do końca maja 16 tys. 093 auta, o 12,4 proc. więcej niż przed rokiem, dzięki czemu zwiększyła udział w rynku z 10,2 do 11,3 proc.
Tytuł wicelidera zachował Fiat, którego sprzedaż wyniosła 15 tys. 001 samochód. Ponad 15 proc. wskaźnik wzrostu w ciągu roku pozwolił zwiększyć tej marce udział w rynku z 9,2 do 10,6 proc.
Na trzecim miejscu znalazła się Toyota - 12 tys. 958 sprzedanych aut, o 19,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Udziały japońskiej marki w rynku zmniejszyły się z 11,4 do 9,1 proc.