Reklama piwa i innych niskoprocentowych napojów alkoholowych w radiu, kinie i telewizji będzie możliwa już po godz. 20, a nie po 23. Może się także pojawić między godz. 6 a 20, ale tylko w trakcie trwania imprezy sportowej. Takie decyzje podjęli posłowie, nowelizując ustawę o wychowaniu w trzeźwości.

Posłowie zezwolili także na umieszczanie reklam niskoprocentowych napojów alkoholowych na billboardach i tablicach ogłoszeniowych. Pod warunkiem, że 1/5 ich powierzchni zajmować będą czytelne napisy ostrzegające przed szkodliwością picia alkoholu lub zakazie jego sprzedaży osobom niepełnoletnim.

Przemysł piwowarski, którego nowelizacja dotyczy w największym stopniu, będzie musiał jednak za te zmiany zapłacić: 10 proc. z wydatków na reklamę trafić ma na specjalny fundusz, z którego będzie się dofinansowywać pozalekcyjne zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży.

Firmy nie będą mogły tych wydatków zaksięgować jako koszty, więc możliwość reklamy będzie je słono kosztować - według szacunków ok. 50 mln zł rocznie.

Foto: Archiwum RMF

08:50