Koniec z wprowadzaniem w błąd klientów linii lotniczych. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął pod lupę przewoźników – dowiedział się RMF.
Lista grzechów zaczyna się od sposobu podawania ceny, który często wprowadza klientów w błąd. Z reklamy klient dowiaduje się, że przelot będzie go kosztować np. zaledwie złotówkę, a w rzeczywistości doliczane są kolejne opłaty. UOKiK chce, aby przewoźnicy jak najszybciej zaczęli podawać prawdziwe ceny biletów. Teraz trwają postępowania wyjaśniające. Jeśli te rozmowy nie pomogą UOKiK wystąpi na drogę prawną. Szef urzędu Cezary Banasiński powiedział reporterowi RMF, że przewoźnicy powinni skończyć ze stosowanie dotychczasowych praktyk. Przecież nie ma biletów za złotówkę. Nie oszukujmy się. To jest wprowadzenie w błąd.
UOKiK wytyka linom lotniczym także powszechny brak na stronach internetowych istotnych informacji w języku polskim.