Nowatorskie badanie zostanie przeprowadzone na stadionie Lecha Poznań w czasie trzech pierwszych spotkań rundy wiosennej T-Mobile Ekstraklasy. Klub z ul. Bułgarskiej, we współpracy z kliniką Rehasport, sprawdzi emocje pojawiające się u kibiców obserwujących wydarzenia na boisku.
Wydarzenie sportowe samo w sobie nie jest celem, dla którego przychodzimy na stadiony. To właśnie emocje, chęć ich przeżywania przyciągają ludzi na obiekty sportowe. Emocje tak naprawdę są podstawą naszej egzystencji - wytłumaczyła psycholog Paulina Jurga z klinki Rehasport, współpracującej z poznańskim klubem.
Badania zostaną przeprowadzone w trakcie trzech najbliższych spotkań ligowych Lecha na swoim stadionie. Za każdym razem zostanie przebadanych 10 osób: komentator radiowy, pracownik klubu, zawodnik oraz siedmiu kibiców. Piłkarz wybrany zostanie spośród tych, którzy nie znajdą się w kadrze na dany mecz. Z kolei kibice będą mogli zgłaszać się przez internet na jednym z portali społecznościowych.
Każdy z uczestników eksperymentu przed pierwszym gwizdkiem sędziego otrzyma sporttester, który będzie rejestrował częstotliwość skurczów serca. Wyniki, które otrzymamy, w postaci wykresu przełożymy na przebieg meczu. Wówczas będziemy mogli zobaczyć, jak kibice reagują np. po strzeleniu bramki czy w sytuacji, gdy zawodnik otrzyma kartkę lub gdy ich zdaniem arbiter podjął krzywdzącą decyzję - zaznaczył Wojciech Lenartowski z Rehasport.
Jak poinformowali pomysłodawcy projektu, to pierwsze tego typu badania w Polsce. Nie przyświeca nam jakiś wielki cel, nie jest to jakiś ogromny projekt badawczy. Po prostu kierowani ciekawością chcemy głębiej poznać emocje kibiców - przyznał dyrektor komunikacji i marketingu Lecha Bartosz Skwiercz.
(MRod)