Polskie Linie Kolejowe planują wyremontować i przystosować do prędkości nawet 200 km/h następujące linie: Warszawa – Gdynia, Warszawa – Poznań, Warszawa – Kielce, Warszawa – Łódź. W planach są również remonty najważniejszych warszawskich dworców. W przypadku stacji: Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia istnieje szansa, że prace wkrótce ruszą z kopyta. Dworzec Centralny zostanie tylko umyty.
Remont 70 kilometrów linii Warszawa – Łódź trwa już 2 lata. Część linii będzie przygotowana tylko do prędkości 160 km/h, by jeździć szybciej potrzebny jest tak zwany tabor wychylny. W Polsce w tej chwili nie ma jeszcze takich lokomotyw i wagonów. Ich zakup planuje dopiero Intercity.
Sfinalizowane przetargi i kontrakty województwa mazowieckiego pozwoliły na zakup nowych wagonów dla Kolei Mazowieckich. Już w czerwcu na podwarszawskie tory wyjadą dwa pierwsze pociągi wyprodukowane przez firmę Stadler w fabryce pod Siedlcami. Kolejnych 8 trafi na mazowieckie tory do końca roku. We wrześniu wyjadą na tory kolejne nowe wagony, tym razem będą to 24 wagony piętrowe produkowane przez Bombardiera. Niestety, do ich obsługi spółka będzie musiała wypożyczyć lokomotywy.
Koleje Mazowieckie chcą też zmodernizować 18 sztuk składów elektrycznych i kupić przy unijnym dofinansowaniu 22 składy elektryczne, które mają wozić pasażerów do lotniska Okęcie i planowanego portu dla tanich linii w Modlinie. Koleje Mazowieckie inwestują też w system „Parkuj i Jedź”. Jeszcze w tym roku powinno powstać 7 parkingów na 50 samochodów każdy w podwarszawskich miejscowościach.