Sebastien Loeb (Citroen DS3 WRC) jest liderem po drugim dniu 80. Rajdu Monte Carlo, pierwszej rundzie mistrzostw świata. Jedyna polska załoga Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Evo X) prowadzi w klasyfikacji PWRC.

Loeb, który wygrał pięć z sześciu czwartkowych odcinków specjalnych, ma już 1.37 przewagi nad drugim Hiszpanem Danim Sordo (Mini John Cooper Works) i 1.40 nad Norwegiem Petterem Solbergiem (Ford Fiesta RS).

Dzień był dla mnie naprawdę dobry, choć trasa jest trudna, było na niej dużo błota. Jadę maksymalnie szybko, aby uzyskać przewagę, gdyż nie wiem, co wydarzy się jutro. Może spaść deszcz, a w wyższych partiach trasy śnieg - powiedział na mecie drugiego etapu Loeb.

Jeden odcinek specjalny wygrał w czwartek Sordo. Sporo tracę na początku przejazdu każdego odcinka. Nie rozumiem tego, bo staram się jechać czysto. To nie są dwie sekundy, tylko osiem. W piątek pogoda może być trudna, może zacząć padać śnieg, zrobi się ciekawie - skomentował Sordo.

Do mety drugiego etapu nie dojechał Francuz Sebastien Ogier (Skoda Fabia SW2000). Na ostatnim, dziesiątym OS-ie były kierowca teamu Citroen wypadł z trasy i uszkodził samochód. Załoga wyszła z kraksy cało, jeżeli mechanicy naprawią samochód, w piątek Francuz wystartuje w systemie superally.

W klasyfikacji generalnej Kościuszko jest 19., ale nadal prowadzi w rywalizacji PWRC. Mamy bardzo komfortową sytuację, jesteśmy pierwsi w PWRC i z dużą przewagą prowadzimy w grupie N. Nie podejmujemy zbędnego ryzyka, chcąc wywieźć z Monte Carlo komplet punktów. Zaplanowane na czwartek odcinki jechaliśmy dwukrotnie, ostatni przejazd w drugiej pętli wymagał większej koncentracji i uwagi. Na trasie było dużo błota, które miejscami zamarzało. Bardzo dużo cięć, zdecydowanie lepiej sprawdziłaby się tam opona szutrowa. Przy trasie odcinków powiewają różne flagi, widzieliśmy także polską i polskich kibiców, których pozdrawiamy - powiedział Michał Kościuszko.

W piątek zawodnicy mają do przejechania trzy odcinki specjalne o łącznej długości 77,3 km: St Jean en Royans - Font d'Urle, Cimetiere de Vassieux - Col de Gaudissart oraz Montauban sur Ouveze - Eygalayes.

Pierwszy Rajd Monte Carlo został zorganizowany w 1911 roku przez księcia Monako Alberta I. To najstarszy kontynuowany cyklicznie do dzisiaj rajd samochodowy na świecie; jest starszy o 10 lat od następnej w kolejności imprezy tego typu - Rajdu Polski.

Wyniki Rajdu Monte Carlo (po drugim dniu):

1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen DS3) 2:45.56,9
2. Dani Sordo (Hiszpania/Mini John Cooper Works) +1.37,2
3. Petter Solberg (Norwegia/Ford Fiesta RS) +1.40,9
4. Mikko Hirvonen (Finlandia/Citroen DS3) +3.40,4
5. Jewgienij Nowikow (Rosja/Ford Fiesta RS) + 3.51,5
...
19. Michał Kościuszko (Polska/Mitsubishi Lancer Evo X) +21.42,0