30 procent badanych internautów chciałoby dostać pod choinkę pieniądze - wynika z sondażu jaki publikuje dziś Gazeta Wyborcza. Tyle samo, z radością powitałoby prezent w postaci kosmetyków. Ponad 29 procent pytanych czeka na perfumy. Ponad 24 i pół procent liczy na książki, 22 procent pytanych na ubrania, prawie 19 procent na biżuterię a prawie 15 procent chciałoby pod choinką znaleźć laptop.
Przeciętna Polka w święta położy pod choinką 5,22 prezentu. Mniej hojni są mężczyźni. Zapowiadają, że kupią przeciętnie 4,11 prezentu - wynika z badania firmy Brand Fibre. Im wyższe wykształcenie pytanych, tym badziej obfite są plany prezentowe.
Najbardziej wartościowy prezent, średnio 335 zł, pytany internauta chce zakupić dla żony lub partnerki. Internautki są mniej rozrzutne. Swojemu mężowi lub partnerowi kupią prezent za 237 zł. Na "bogate" prezenty mogą też liczyć dzieci, średnio za 325 zł ( w przypadku dużej części badanych mówimy o łącznych wydatkach na prezenty dla więcej niż jednego dziecka).
52 procent pytanych sfinansuje prezenty z bieżących dochodów a więcej niż co trzeci, czyli 35 procent z oszczędności. Pięć procent pytanych deklaruje, że wybierze się do sklepu z kartą kredytową, zaś niecałe cztery procent, że wykorzysta do tego debet na karcie.
ug