Złożona z krytyków i dziennikarzy zajmujących się kulturą Popkulturowa Akademia Wszystkiego kolejny raz przyznała polskim filmom swoje antynagrody - Węże. Najgorszym obrazem roku został "Blef doskonały" Michała Węgrzyna.
"Blef doskonały" to film Michała Węgrzyna z Karoliną Chapko, Mikołajem Roznerskim, Piotrem Witkowskim i Tomaszem Oświecińskim w obsadzie. "Korzystając z pandemii i pracy w maseczkach, trójka pracowników Banku Narodowego postanawia okraść własny bank. Niezauważeni wynoszą 100 milionów euro w złocie, ale to dopiero początek problemów..." - czytamy w zarysie fabuły.
Wielki Wąż trafił do twórców "Blefu doskonałego" za "nieudany blef, bezczelną próbę nabrania widza, że tak powinno wyglądać profesjonalne kino komercyjne". Michał Węgrzyn otrzymał również statuetkę za najgorszą reżyserię - "za doskonały regres twórczy i totalną nieznajomość podstawowych reguł rzemiosła".
Kolejna osoba z obsady "Blefu doskonałego", która została nagrodzona Wężem, to Mikołaj Roznerski - do niego trafiła statuetka za najgorszą rolę męską.
W kategorii kobiecej najgorsza okazała się rola Aleksandry Adamskiej w "Ślubie doskonałym". Adamowi Woronowiczowi za udział w tej samej produkcji przyznano nagrodę za występ poniżej talentu.
"Arcydzieło: czyli dekalog producenta filmowego" Mariusza Pujszo to film, który zdobył Węża za najgorszy scenariusz oraz dla komedii, która nie śmieszy.
Dwa Węże trafiły też do twórców "Pana Samochodzika i templariuszy". Jednego przyznano za "rozbudzenie wielkich nadziei, a potem zostawienie nas z nimi jak Himilsbacha z angielskim", a drugiego - za najbardziej żenującą scenę, czyli nowoczesne rozmowy harcerzy.
Tegoroczne ogłoszenie werdyktu Popkulturowej Akademii Wszystkiego odbyło się warszawskim klubie Rakieta na imprezie pod tytułem "Podła gala wręczenia nagród filmowych".
Pełną listę zdobywców Węży opublikowano na facebookowym profilu nagrody.
Wśród dotychczasowych zwycięzców antynagród znalazły się takie tytuły jak m.in. "Ściema po polsku" (2022), "365 dni" (2021), "Futro z misia" (2020), "Studniówk@" (2019), "Botoks" (2018), "Smoleńsk" (2017) i "Niewidzialna wojna" (2023).