Rozpoznawalne logo Polski, hasło wyróżniające nasz kraj, seria publikacji dla cudzoziemców. O takich działaniach promujących nasz kraj na świecie mówiono już rok temu. Akcję promocyjną związaną z naszym wejściem do Unii Europejskiej miało prowadzić Ministerstwo Spraw Zagranicznych wspólnie z kilkoma prywatnymi firmami oraz z Instytutem Adama Mickiewicza.

Niewiele jednak z tych planów zostało zrealizowanych. Choć akcja promocyjna na dobre ma ruszyć w październiku organizatorzy są w stanie wymienić jeden konkret. Otóż do tej pory zaproszono do Polski kilkuset zagranicznych dziennikarzy i lobbystów. Efektem tego są podobno liczne artykuły o Polsce. Organizatorzy głównie mówią o tym, co chcą zrobić: "Chcemy wypromować Polskę jako specjalny produkt". Pozostałe działania jak wyjaśnia Alicja Magnuska, dyrektor departamentu promocji w Ministerstwie Spraw Zagranicznych są dopiero planowane, a więc mają powstać strony internetowe z informacjami o Polsce, mają być wydane broszury i książki dla cudzoziemców, ma też powstać baza z bezpłatnymi zdjęciami z Polski. Wszystko po to by zmienić wizerunek Polski za granicą. Na te plany rząd przeznaczył w tym roku około 50 milionów złotych.

02:25