Boeing kończy budowę w zakładzie w Everett szóstego, ostatniego prototypu samolotu Dreamliner 787. Pierwszy lot tą maszyną ma odbyć się w połowie roku.
W produkcji jest 31 samolotów, które trafią do klientów. Dostawa pierwszych maszyn ma nastąpić na początku przyszłego roku. Boeing ma już dwuletnie opóźnienie w projekcie, a na nowe samoloty czeka blisko 60 klientów, którzy zamówili w sumie 878 samolotów.
Boeing 787 Dreamliner to pierwsza, całkowicie nowa konstrukcja tego koncernu, wprowadzona do seryjnej produkcji od 1995 roku, gdy w niebo wzbił się model 777. Jest też pierwszym dużym samolotem pasażerskim, wykonanym w większości z kompozytów włókien węglowych, które są bardziej wytrzymałe i mniej podatne na korozję niż dotychczas stosowane aluminium. Ten dwusilnikowy samolot ma zużywać o 20 proc. mniej paliwa niż eksploatowane obecnie maszyny porównywalnej wielkości, a przy tym zapewniać pasażerom wyższy niż one komfort podróży.
Maszyny tego typu mają trafić także do polskiego LOT-u, oczywiście jeśli nasz narodowy przewoźnik przetrwa kryzys, bo jego finanse są w opłakanym stanie. "Puls Biznesu" pisze, że wyniki finansowe LOT-u za 2008 rok będą złe, a straty mogą sięgnąć nawet 700 milionów złotych.