Janusz Kaczmarek wykorzystał kampanię telewizyjną, która miała przypominać o konieczności wymiany dowodów osobistych, do promocji swojego nazwiska - oskarża byłego szefa wiceminister MSWiA Piotr Piętak. O sprawie napisała „Rzeczpospolita”.
Janusz Kaczmarek, jeszcze jako szef MSWiA, wystąpił w spocie, zachęcającym do wymiany starych dowodów osobistych, na nowe. Reklama była emitowana przez trzy tygodnie, w kilku największych telewizjach. Emisję wstrzymano w momencie nagłej dymisji ministra.
Według Piotra Piętaka, nie planowano udziału ministra w spocie: Kaczmarek jednak się uparł, że musi pokazać się w reklamówkach. Gdy oponowałem, od rzecznika prasowego usłyszałem, że to nie jest kampania wymiany dowodów czy ministerstwa, tylko osoby ministra -relacjonuje Piętak.
Były rzecznik MSWiA zaprzecza: Minister pojawił się w spocie tylko dlatego, że taka była koncepcja kampanii - mówi Michał Rachoń. Zapewnia, że wizerunek szefa resortu został wykorzystany jedynie, by dodatkowo zdopingować ludzi do wymiany dowodów, a nie by go lansować. Wszystko było uzgadniane z wiceministrem Piętakiem, a kampania ruszyła, gdy tylko to było możliwe – dodał.