Jeśli planujesz w czasie tego weekendu podróż pociągiem, dokładnie sprawdź rozkład jazdy. Najbliższej nocy w życie wchodzi korekta dotychczasowego rozkładu.

Wraz z nowym rozkładem jazdy na Mazowszu wracają bezpośrednie połączenia kolejowe z Radomia do Dęblina. Ponadto, z powodu przebudowy peronów na stacji w Nowym Dworze Mazowieckim, zmiany dotyczyć będą zarówno pociągów regionalnych, jak i PKP Intercity. Między podwarszawskim Chotomowem a Nowym Dworem Mazowieckim ruch pociągów będzie odbywał się tylko po jednym torze, część składów może być odwołana - zapowiada Donata Nowakowska z Kolei Mazowieckich.

Duże zmiany czekają pasażerów jeżdżących z Warszawy do Skarżyska Kamiennej. Między Strzyżyną a Radomiem zamiast pociągów w trasę wyjadą zastępcze autobusy.

W niedzielę 10 marca ruszy też kolejny etap przebudowy ostatniego odcinka linii Warszawa-Radom. Modernizowany będzie fragment pomiędzy Warką a Radomiem.

Ponadto, od 10 do 16 marca z powodu testów nowego systemu sterowania ruchem kolejowym na odcinku Łochów - Małkinia wystąpią dodatkowe ograniczenia przepustowości. Część pociągów w tym terminie kursować będzie w skróconej relacji.

Dodatkowe pociągi

Od 10 marca dodatkowe połączenie z Warszawą zyskają mieszkańcy Zielonej Góry. Do wieczornego pociągu TLK Gombrowicz relacji Warszawa-Poznań uruchomiony będzie łącznik z Poznania do Zielonej Góry.

Nocny łącznik z Zielonej Góry do Poznania zapewni połączenie z pociągiem TLK Uznam, kursującym na trasie Świnoujście-Warszawa, i dojazd do stolicy o poranku.

Prace modernizacyjne prowadzone będą również m.in. w łódzkim węźle kolejowym, na Warmii i Mazurach, na trasach ze stolicy do Poznania i Terespola. Zmiany w rozkładzie obowiązują na trasie z Krakowa do Zakopanego, gdzie PLK prowadzą przebudowę linii Skawina-Sucha Beskidzka i Chabówka-Zakopane. Na niektórych jej odcinkach obowiązuje komunikacja zastępcza.

Zmiany na Dolnym Śląsku

Nowy rozkład umożliwi wprowadzenie kolejnych zmian na Dolnym Śląsku. Od 25 marca pociągi wrócą na trasę Wrocław-Krotoszyn. Będzie to możliwe, ponieważ kończy się modernizacja 40-kilometrowego odcinka Grabowno Wielkie-Zduny. Trasa z Wrocławia do Krotoszyna zajmie niecałe dwie godziny, a do Milicza - półtorej godziny. Na wszystkich siedmiu stacjach i przystankach: Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie, Cieszków przygotowywane są nowe perony, przystosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Nowe perony na dworcach

PKP PLK podały, że nowe perony czekają na podróżnych również na trasie z Warszawy do Białegostoku, na stacjach: Małkinia i Sadowne oraz przystankach: Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie.

Od marcowej korekty pociągi na trasie Sadowne Węgrowskie-Czyżew pojadą po nowym torze, a prace przeniosą się na drugi tor. Na tym odcinku wykorzystywany będzie nowy most na Bugu. Perony zostały także zmodernizowane na trasie Jaworzno Szczakowa-Trzebinia (Jaworzno Ciężkowice oraz Balin), w Otwocku oraz na stacji Szczecin Główny.

Utrudnienia w Małopolsce

Nowy rozkład nie oznacza końca utrudnień w obrębie węzła krakowskiego.  Nadal obowiązywać będzie przerwa w kursowaniu pociągów w dni robocze, na odcinku Podłęże-Kraków Główny (od ok. 9:50 do 14:30). Niektóre składy będą kursowały przez Kraków Olszę, z pominięciem stacji Kraków Główny. Kilka pociągów pojedzie zmienioną trasą przez stację Kraków Nowa Huta, pomijając stację Kraków Płaszów.

Opracowanie: